Fotot är tagen i Naturbyn utöver den spegelblanka sjön där den timrade husbåten ligger. Foto av Christan Gård

Boenden med det lilla extra

Bo i trädkoja i trädtopp, på husbåt eller stugor i Naturbyn. Upplev naturens tystnad - här finns inget wifi eller el. Vid Vänerns kant ligger Paradisets SPA ett s.k. hideaway med stugor nära vattnet. Mitt i Vänern ligger Lurö Gästhärbärge, övernatta och upplev magiska solnedgångar och stjärnklara nätter. Få en uppgraderad upplevelse i vildmark där tysnaden råder hos Upgrid Experience. Sov gott på Hotel Vildmarken med nära till naturen där lugnet råder.

Foto på en timrad stuga som sitter högt upp bland träden med altan för utsikt över sjön Eldan. Denna kallas Gökboet här kan du sova gott till suset bland trädtopparna.

Naturbyn - ett unikt boende!

Vill du bo i trätopp, på husbåt eller föredrar du stuga på fast mark? Boka in en eller flera nätter i denna naturliga, ekologiska, fantastiska miljö. Njut av stillheten! Sov gott högt bland trätopparna, gungas till sömns på husbåt eller bo på marken. Varva ner, se allt det sköna runt om dig, vattnet, skogen, växter och djur. Naturbyn bryr sig om mänsklighet och natur, allt du ser och berör är 100% organiskt, handbyggt, lokalproducerat och hållbart! Ingen WIFI, ingen el!

Naturbyn
Upgrid Experience har både ställplatser och tält med vy över Vargsjön. Njut av stillheten och skogen runt om.

Upgrid Experience

Upplev den värmländska vildmarken. Boka in en eller flera nätter i den värmländska vildmarken, en plats där tystnaden råder. Här finns husbilsplatser och fullt utrustade tält för en underbar vistelse. Njut av naturen, vandra, fiska, bada i sjön eller bara vara. Upgrid Experience är ett företag som arbetar med hållbarhet för att ge dig som gäst en uppgraderad upplevelse utanför nätet.

Upgrid Experience
Fotot från Paradisets SPA är taget inifrån från stora huset ut mot soldäck med stolar och Vänerns vatten. Här kan du sitta och koppla av för dig själv eller i gemenskap med vänner.

Paradisets Spa & Konferens

Ett unikt hideaway på en ö i Vänern med landförbindelse. Bo i stilrent inredda stugor vid Vänern. Boka in fridfull avkoppling, för dig själv eller i gemenskap med vänner. Konceptet riktar sig främst till dig som vill ta hand om dig själv. Du har tillgång till ett komplett kök och kan därmed ta med egen mat och dryck. Frukostbricka kan erbjudas. Sällskap kan boka lunch, två- eller trerätters. Förbokning gäller.

Paradisets Spa & Konferens
Foto av en man och kvinna som är på väg fram till en röd stuga som en gång var sjöbod. Bo i fyr, stugor eller just sjöboden och njut av skärgårdens lugn på Lurö Gästhärbärge.

Lurö Gästhärbärge & Krog

Ett paradis för själen, boka övernattning och upplev magiska solnedgångar, stjärnklara och stillsamma nätter. Bo i fyr, stugor eller sjöbod, njut av skärgårdens lugn, långt från det dagliga livet. På Lurö Krog äter du gott, rätter av lokala produkter serveras som fisk från Vänern, svamp med mera från Lurö. Gör något extra, hyr bastuflotten "Mysingen" med vedeldad bastu, badtunna och grillkåta med pentry.

Lurö Gästhärbärge och Krog
Foto på Finnsjön taget från Hotell Vildmarken, det syns en liten bit av altanen vid boendet. Här har du nära till bad och naturupplevelser, det finns flera vandringsleder och naturreservat i närområdet.

Hotell Vildmarken

Vid Finnsjön i Långserud, ligger bara 15 minuter från E18. Här hittar du lugnet och stillheten, skog och sjö är närmsta grannar. Runt hotellet och i närområdet finns flera vandringsleder som i Lönnskog och Glaskogens naturreservat, flera sjöar och även golfbanor. Semesterlägenheter med självhushåll, rum med hotellstandard. Hotellet har även paket för retreater, kurser och träningshelger.

Hotell Vildmarken

Säffle Turistinformation