Person sitter vid ett skrivbord och pratar i telefon med ett headset

Om webbplatsen

Säffle kommuns webbplats har funnits sedan 1998. Den senaste versionen lanserades i januari 2020. Webbplatsen är kommunens viktigaste informationskanal.

Mål och målgrupper

Invånare i Säffle kommun är den främsta målgruppen för saffle.se. Vår målsättning är att du som invånare enkelt ska kunna hitta aktuell och korrekt information om den kommunala servicen. Du ska också kunna använda kommunens digitala tjänster, exempelvis e-tjänster, för att utföra ärenden.

Saffle.se riktar sig också till företagare, föreningar, arbetssökande, inflyttare, besökare, organisationer, samarbetspartners och media. Via webben ska användaren kunna hitta information om hur Säffle kommun arbetar och om hur man får kontakt med rätt person i kommunen.

Ansvar för innehållet

• Säffle kommuns kommunikationsfunktion har det övergripande ansvaret för webbplatsen, exempelvis för dess för struktur och navigering, funktionalitet, drift, grafisk form, övergripande innehåll samt utveckling av webbplatsen och utbildning av webbredaktörer.
  • Varje förvaltning och kommunalt bolag ansvarar för att den information de publicerar på webbplatsen är korrekt, saklig och aktuell.

Webbansvarig och systemförvaltare:

• Johan Österman, kommunledningskontoret