Två diplom från Guldvargen som hänger på en vägg

Säffle kommuns grafiska profil vann Guld och Silver vid utdelningen av marknadsföringspriset Guldvargen

Grafisk profil

Säffle kommuns grafiska profil fastställdes av kommunfullmäktige 2017 och ska användas av alla kommunens verksamheter.

Genom att använda en och samma grafiska profil med tillhörande logotyper vill vi skapa en stark och tydlig bild av vad Säffle kommun står för i vår interna och externa kommunikation. Vi strävar efter att hantera vår grafiska profil på ett enhetligt sätt och vara konsekventa i vårt utförande.

Säffle kommuns grafiska profil har sin grund i vårt vackra och anrika stadsvapen från 1949. Stadsvapnet skapades under en expansiv tid i Säfflebygdens historia, i samband med att Säffle skulle erhålla sina stadsprivilegier som sista stad i Sverige. Härifrån har vi hämtat färger, former och inspiration för att skapa en modern profil som är gångbar inom alla grenar av dagens kommunikation.

Säffle kommuns logotyp i fyra olika färgkombinationer

Logotyp

Säffle kommun använder huvudsakligen den svartvita logotypen i vår kommunikation. Har du frågor kring användningen av våra logotyper? Kontakta vår kommunikatör/grafiska producent Lisa Johansson.

Logotyper för Medborgarhuset, Säffle Fjärrvärme, Ungdomens hus och Sagabiografen
En surfplatta, en broschyr, en folder och visitkort som visar olika exempel på Säffle kommuns grafiska profil

För medarbetare och samarbetspartners

Hela Säffle kommuns grafiska profil, användarmanual och bildbank finns samlad på webben. Saknar du inloggningsuppgifter? Kontakta kommunikationsansvarig.

Säffle kommuns grafiska profil
Säffle kommuns bildbank