Du är här: Säffle fibernät / Support & felanmälan / Felanmälan rutiner

Felanmälan rutiner

Nedan kan ni se hur en felanmälan går till.

Felanmälan, förutom direkt avgrävning och fel på egen utrustning levererad av Säkom, görs ej till Säkom.

 

Felanmälan rutiner Säffle fibernät

  • Bredband

  • Anmäl fel till din tjänsteleverantör som förmedlar denna felanmälan till KO.
    Besök leverantörens hemsida och/eller vår hemsida (länk) för att se om uppdaterad information finns där.
  • Telefoni

  • Kontrollera egen utrustning och strömförsörjning.
    Anmäl fel till din tjänsteleverantör som förmedlar denna felanmälan till KO, om felet ej ligger hos tjänsteleverantören.
    Besök aktuell hemsida för fortlöpande information.
  • TV

  • Kontrollera egen utrustning och strömförsörjning. Starta om TV-boxen.
    Anmäl fel till din tjänsteleverantör som förmedlar denna felanmälan till KO.
    Besök aktuell hemsida för fortlöpande information.
  • Larm

  • Felanmälan enligt rutiner för denna tjänst.
  • Egen utrustning, t.ex. mediaomvandlare och switch

  • Vid fel på egen utrustning levererad av Säkom kontaktas Säkom på kontorstid.

 

Lämna gärna synpunkter på felanmälan, väntetider i telefonkö, respons på felanmälan, information på hemsidor m.m. till oss på Säffle fibernät.

 

 

Sidan uppdaterad den 14 november 2013

Lämna synpunkt på sidan