Du är här: Säffle fibernät / Support & felanmälan

Support & felanmälan

SäKom har inga egna avtalade slutkunder utan har du problem med din tjänst vänder du dig direkt till din tjänsteleverantör.

Klicka på länken för din tjänsteleverantör i listan till höger så kommer du rätt.

Andra frågor

Vi har samlat de vanligaste frågorna under sidan Frågor och svar. (FAQ)

___________________________________________________________________

Driftstörningar

Information kring alla kända driftstörningar publiceras i rutan nedan. Vi försöker uppdatera med information så snart vi kan (med undantag för kvällar och helger).

PÅGÅENDE DRIFTSTÖRNINGAR
2019-01-19 HUGGENÄS                    UPPD 2019-01-21 08:30
På grund av ett trasigt styrkort i en av switcharna i Huggenäs saknar de flesta av våra kunder i området sin länk sedan lördag eftermiddag. Nya reservdelar har monterats men vi har fortsatt inte fjärrkontakt med våra switchar enligt Telia. Arbetet fortsätter under måndagen för att lösa problemen som orsakar länkfel för våra slutkunder.

2019-01-21 KL 08-16 SMÄRSLID
Måndagen den 21 januari genomför vi ett planerat servicearbete på fibernätet i Smärslid.  Detta medför att 22st kunder i Smärlid kommer att sakna uppkoppling under arbetets fortgång. Berörda fastighetsägare är meddelade per brev om avbrottet.

Upplever du problem med din anslutning dagen efter, gör då en omstart på din fiberkonverter. Kvarstår problemet efter omstart, vänligen kontakta kundtjänst 0533-681110.

För mer löpande driftinformation i fibernätet följ oss gärna på vår facebooksida Säffle Fibernät.

Sidan uppdaterad den 21 januari 2019

Lämna synpunkt på sidan