Sociala medier

För Säffle kommun är sociala medier en viktig informationskanal gentemot kommuninvånarna. Kommunen finns representerad genom flera kanaler i sociala medier.

Säffle kommun finns representerad genom fler kanaler på Facebook. Nedan hittar du en sammanställning som uppdateras kontinuerligt. En bra plats att börja på är Säffles officiella kommunsida - en av Sveriges äldsta och mest populära kommunsidor, som vunnit flera utmärkelser för sitt innehåll och sina engagerade följare.

I vår huvudkanal på Instagram uppmärksammar vi våra medarbetare samt delar med oss av inblickar från kommunens verksamheter. Säffle kommun har även många verksamhetskanaler på Instagram.

På Säffle kommuns huvudkanal på Linkedin kan du ta del av inblickar från kommunens verksamheter samt medarbetarporträtt. Följ oss även på Säffle Stories där vi berättar om några av de viljestarka, egensinniga och ödmjukt kaxiga Säfflebor och företag som gör vår plats unik.

På Säffle kommuns Youtube-kanaler kan du ta del av vår direktsända webb-tv samt titta på de olika informationsfilmer som kommunen producerar.

• Erika Andersson

Projektledare, kommunikatör