Bild
Kontakt

Fria tjänster för dig som kund

Säffle fibernät är ett öppet nät som ska gynna valfrihet och konkurrens. Det innebär att alla tjänsteleverantörer som agerar i fibernätet ska kunna göra det på lika villkor.

Från den första oktober 2018 har Säffle Fibernät två fria tjänster i nätet att erbjuda alla kunder som är anslutna till fibernätet. Det rör sig om ett kostnadsfritt TV-utbud och 1mBit bredband som levereras utav Telia.

Fria tjänster i nätet

Säffle Fibernät erbjuder alla sina kunder möjligheten att aktivera kostnadsfri kollektivt TVutbud och bredband med 1Mbit/s via fiberanslutningen hos Telia. De kanaler som ingår i det kollektiva TVutbudet är: svt1, svt2, TV4, Barnkanalen, svt24 och Kunskapskanalen.

Observera att det krävs BankID för att beställa tjänsterna hos Telia.

Aktivera kostnadsfritt TV-utbud

  1. För att aktivera dina kostnadsfria TV-kanaler besök telia.se/aktivera.
  2. Klicka på "aktiverar" knappen och fyll i adressuppgifterna på den fastighet det gäller. Klicka på bekräfta.
  3. Välj det kostandsfria TVpaketet för 0kr samt se till så rutan för TVbox är ibockad. Klicka på "Gå vidare".
  4. Fyll i personuppgifter som efterfrågas och logga in med BankID.
  5. Bestäm för installationsdatum och klicka sedan på "Bekräfta".
  6. Din kostnadsfria TVtjänst är nu aktiverad och du kommer inom ett par dagar motta en TVbox och TVkoder från Telia med posten.

Aktivera kostandsfritt bredband 1mBit/s

  1. För att beställa kostnadsfritt bredband besök www.bredbandswebben.se och fyll i din adress i sökrutorna.
  2. Klicka på på ditt lägenhetsnr i sökresultatet för din adress
  3. Klicka i rutna "Bredband" och "1" i vänsterspalten
  4. Du får därefter upp alternativ för bredband, du ska kunna se "Bredband via fiber 1Mbit/s för 0kr/mån", klicka på knappen "Gå till leverantörs hemsida".
  5. Välj privatkund på sidan du landar på.
  6. Klicka på knappen "Köp bredband".
  7. Kontrollera att din adress är rätt och klicka sedna på knappen "Välj" i rutan för "Bredband via fiber 1Mbit/s för 0kr/mån". Klicka sedan på "Gå vidare".
  8. Fyll i personuppgifter som efterfrågas och logga in med BankID.
  9. Bestäm för installationsdatum och klicka sedan på "Bekräfta".
  10. Din bredbandstjänst är nu beställd och bör fungera inom kort via din fiberkonverter med hjälp av en nätverkskabel.

För mer information kontakta kundtjänst 0533 - 68 11 10. Är du fastighetsägare med utländskt personnr, kontakta då vår kundtjänst för att få hjälp med hur du aktiverar dina kostnadsfria tjänster.

Kontakt
  • Säffle fibernät - SÄKOM

    Expedition Säffle fibernät

    SÄKOM

    0533-68 11 10

    Hamngatan 4 B, Säffle

Senast uppdaterad • 2021-05-27