Stäng
Bild
Kontakt

Drift, support och felanmälan

Har du problem med din tjänst vänder du dig direkt till din tjänsteleverantör i första hand. Nedan samlar vi planerade och pågående driftstörningar i nätet. Under Frågor och svar hittar du information om de vanligaste frågorna vi har från våra kunder.

Klicka på länken till bredbandswebben.se för att hitta kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör bredbandswebben.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster för att komma i kontakt med din leverantör för support och felanmälan.

Andra frågor

Vi har samlat de vanligaste frågorna under sidan Frågor och svar. (FAQ)

Driftstörningar

Information kring alla kända driftstörningar publiceras här nedan. Vi försöker uppdatera med information så snart vi kan (med undantag för kvällar och helger).

PLANERADE DRIFTSTÖRNINGAR

MEDDELANDE OM STÖRNINGAR PÅ ELNÄTET 2020-12-02 MAJORSKULLEN KL 09:00- 11:00
Vattenfall meddelar att de planerar att genomföra ett strömavbrott för vår anläggning på Majorskullen mellan kl. 09:00-11:00. Det innebär att du som kund i fibernätet kopplat till majorskullen kan komma att sakna fiberlänk under elnätets arbete.För mer information, läs mer på vattenfall.se

DRIFTAVBROTT BUNÄS 2020-12-02 kl 08:00-16:00
Onsdag den 2 december genomför vi ett driftavbrott på fibernätet med anledning av utvidgning. Arbetet startar kl. 08:00 och beräknas avslutat senare på kvällen samma dag, ca 16:00(vi reserverar oss för ev. förseningar). Avbrottet drabbar fyra kunder kopplade till området kring Bunäs. Beröda fastighetsägare har meddelats via brev.
Avbrottet innebär att du som fastighetsägare kommer sakna uppkoppling under arbetets fortgång. Berörda kunder i fibernätet meddelas via brev. Vi hoppas på din förståelse och gör allt vi kan för att du som kund inte ska påverkas längre än nödvändigt av detta arbete.

DRIFTAVBNROTT NORRA VÄRMLANDSBRO 2020-12-08 KL 08:00-18:00
Tisdagen den 8 december genomför vi ett driftavbrott på fibernätet för att laga en skadad stamledning i Värmlandsbro.
Arbetet startar kl. 08:00 och beräknas avslutat senare på kvällen samma dag, ca 18:00(vi reserverar oss för ev. förseningar). Avbrottet kommer drabba samtliga kunder kopplade till norra delarna av Värmlandsbro i landsbygdsnätet. Avbrottet innebär att du som fastighetsägare kommer sakna uppkoppling under arbetets fortgång. Berörda kunder i fibernätet meddelas via brev.Vi hoppas på din förståelse och gör allt vi kan för att du som kund inte ska påverkas längre än nödvändigt av detta arbete.

DRIFTAVBROTT KNÖSTAD 2020-12-10 kl 08:00-16:00
Onsdag den 10 december genomför vi ett driftavbrott på fibernätet med anledning av utvidgning. Arbetet startar kl. 08:00 och beräknas avslutat senare på kvällen samma dag, ca 16:00(vi reserverar oss för ev. förseningar). Avbrottet drabbar två kunder kopplade till området kring Knöstad. Beröda fastighetsägare har meddelats via brev.
Avbrottet innebär att du som fastighetsägare kommer sakna uppkoppling under arbetets fortgång. Berörda kunder i fibernätet meddelas via brev. Vi hoppas på din förståelse och gör allt vi kan för att du som kund inte ska påverkas längre än nödvändigt av detta arbete.

Kontakt
  • Säffle fibernät - SÄKOM

    Expedition Säffle fibernät

    SÄKOM

    0533-68 11 10

    Hamngatan 4 B, Säffle

Senast uppdaterad • 2020-11-30