Bild
Kontakt

Säffles varumärkesplattform redo att presenteras

Arbetsgruppen för Säffles platsvarumärke kommer att presentera en varumärkesplattform under ett digitalt möte den 3 maj. Mötet utgör en möjlighet att tycka till om plattformens olika delar.

Processen med att utveckla Säffles platsvarumärke startade under hösten 2021 då en gedigen medborgarundersökning genomfördes. Under denna fas fick arbetsgruppen viktiga byggstenar till den varumärkesplattform som nu är klar och redo att presenteras. Arbetsgruppen bjuder därför in till ett digitalt möte där man förutom att presentera plattformens olika delar även kommer be om synpunkter från deltagarna.

– Eftersom varumärkesplattformen ska vara ett verktyg för alla som vill marknadsföra Säffle i olika sammanhang vill vi genom mötet säkerställa att vi landat rätt och att man känner igen sig i bilden av vår plats, säger Caroline Fröling, kommunikatör.

Plattformen består bland annat av fyra profilbärare som är kopplade till skogens resurser, tekniskt driv, ett rikt kulturliv samt närhet till vatten.

– Genom att sätta de här unika profilbärarna ”i skyltfönstret” kan vi attrahera fler besökare, nya invånare och företag till Säffle vilket också är vårt övergripande mål med platsvarumärkesarbetet, säger Caroline Fröling.

Läs mer om presentationen här
Läs mer om Säffles platsvarumärke här
Senast uppdaterad • 2022-04-20